Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Sigaraya E-sigara ile Elveda

Siz hiç 17 yıldır yanından bir saniye bile ayırmadığı, onunla sevinip onunla üzüldüğü ve de en ironiği dost sandığı dostundan ilelebet ayrıldığı için sevindirik olan birisiyle karşılaştınız mı? Şimdi karşılaştınız işte…

Hiç planlamadan, ağrı sızı akıntı “_” yapmadan bu meretten Budapeştede nasıl kurtulduğumun hikayesidir bu. Öle sigaranın dört bin çeşit zararlı maddesinden, sağlık üzerindeki negatif etkilerinden falan bahsetmeye hiç niyetim yok! Neden mi? ben onu çok ama çok sevmiştim çünkü… Şimdi gaza gelip bi tane yakarmışım “_”

Bırakmamı sağlayan araçla (elektronik sigara) Polonya’ya yaptığım bir iş gezisi esnasında tanıştım. İlk bakışta pek albenisi olmayan, oldukça komik bir fikir gibi geldiyse de Budapeşte’ye döner dönmez internette fellek fellek elektronik sigara satan bir dükkan avına çıktım. Sonunda http://www.e-smoker.hu/ bu adrese gidip ürünleri teker teker deneme fırsatı buldum. Bunun üzerine basa basa söylememin nedenine daha sonraki yazılarımda değinirim ama özetle Macarların satış anlayışıyla alakalı.

Her e-sigaranın çalışma prosedürü aynı olsa da nüanslar satın alma kararınız üzerinde gayet etkili. Amaç e-sigarayı da normal siyarayı içinize çektiğiniz şekilde içebilmeniz fakat her e-sigara bunu karşılamıyor maalesef. Genellikle çok daha fazla nefes kuvvetine gereksinim duyuyor bazıları, aman satın almadan ürünü denemeyi atlamayın. Beş farklı çeşit denedikten sonra birinde karar kıldım, nikotin kartuşlarımı aldım (marlboro esanslı) ve o günden beridir normal sigarayı ağzıma bile sürmedim. O cuma gününü hayatımın en doğru kararını verdiğim cuması olarak hatırlıcam, ertesi günü cumartesini ise hatırlamak dahi istemiyorum. Ağrı, sızı, akıntı yoktu dediysem de o kadar basit bir prosedür diil 17 yıl günde birbuçuk paket içtikten sonra… Biraz sinirleriniz geriliyor, hiçbir şeye konsantre olamıyorsunuz;  BERBAT hisler yumağı!

Pazar günü ise sanki hiçbirşey olmamış gibi e-sigaranızdan keyif almaya başlıyorsunuz. Kahve içmek eskisi kadar zevkli hale geliyor!


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

