Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Budapeşte’de Türk Bakkalı

Belkide sadece benim gibi eletronik harici alışveriş yapmaktan nefret edenlere hitap edebilir fakat bu bilgilerin üç yıllık bir deneyim sonucu oluştuğunu göz önünde bulundurursak paylaşımımdan dolayı alkışı hakediyorumdur “_” Bu kapsamlı olayı (alış&veriş) tek bir paragraf yerine başlıklar altında toplamayı uygun buldum, alın burdan yakın bakalım….

Gıda

Türk Bakkalı (Török Elelmiszer Üzlet) 1082 Baross u. 109 Budapeşte

Hasan Şimşek Tel:06 30 412 13 20

Benim ilk aylarımda en çok zorlandığım nokta Macar mutfağının benim damak zevkime hiç ama hiç hitap edememesiydi. Hipermarketlerden içeriğini bilemeden sadece görüntüsüne aldanıp aldiğim ürünlerin maalesef son adresi çöp kutumdu “_”

Salatalık tursusunun tatlı olabileceğini nerden bilebilirdimki…

Adresini sizlerle paylaştığım bakkalın ürün yelpazesi tabii ki büyük perakendecilerle kıyaslanamayacak kadar dar, ama bulunmaz bir nimet. Dolmalık biberden ayşekadına, pastırmadan yoğurta, karışık turşudan mantıya, ayrandan kuru fasulyeye, lafı daha uzatmayayım yok yok yani. Hmm ekmek yok bu arada bır de beyaz peynirleri hikaye “_”

Tesco (24 saat açık)

Kasalarda bitmek tükenmek bilmeyen sıraları sizleri şaşırtmasın, Macarlar beklemeyi seven bir millet. Şu ana kadar uzun kuyruklardan dolayı hiç homurdanan, surat asan bir Macar’a rastlamadım “_”

Ben şahsen işime yakınlığından dolayı Budaörs Tesco’yu tercih ediyorum. Özellikle salam bölümü, enteresan ama beyaz peyniri (salam reyonunun uzantısı), hazır piliç çevirme ve marka kozmetik alışverişi (şampuan, vs…) için uğramanızı tavsiye ederim. Hmm bir de oraya kadar gitmişken midenize Türk mutfağı tadında birşeyler girsin istiyorsanız Yunan fast-food (Görög Etterem) lokantasında dolma – baklava – döner tarzı bişeyler yiyebilirsiniz.

Metro

Büyük alışveriş için tek geçerim. Aklıma ilk gelen uygun fiyatlı oluşu, şarap reyonunun büyüklüğü, baton ekmeği, meyve & sebzenin tazeliği ve nispeten Tesco’ya kıyasla kasada daha az beklenilmesi “_”

Türkiye’deki gibi Metro kartı gerekmekte.

Non-Stop Bakkallar

24 saat hizmet konsepti acil durumlar için gayet faydalı, evinize en yakın olanı keşfedin ve not edin derim.

1 Ocak – 15 Mart – 1 Mayıs – 20 Ağustos – 23 Ekim – 25&26 Aralık

İnlerin ve cinlerin top oynadığı günlerdir, aman dikkat! Önceden ekmeğinizi falan tedarik edin, benim gibi zafiyet geçirme tehlikesi atlatmayın “_”

Seyyar Manav

Budaörsi u. (Budapeşte den Budaörse giderken solda)

Öle taze domates, yaz meyveleri tarzı bişeyler almak isterseniz haftasonu da mekanını açan bir seyyar manavı tercih edebilirsiniz. Kışın hizmet verip vermediğine bakma fırsatım olmadı bu arada.

Sizlerin önerileriniz varsa ve bizlerle paylaşırsanız sevinirim.

 


Responses

  1. turk ekmek firini yokmu oralarda ben is icin soruyorum yardimci olurmusunuz

    • son 4 yildir Budapeste de yasamiyorum ve orda kaldigim donemde hic Turk firinina rastlamadim. Ekmekleri bir felaket, Turk ekmegi kesin surum getirir kanisindayim.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

