Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Macaristan’da Fotoğrafçılık

Nikon D90 Nikkor 18-105 mm – Hanság Nemzeti Park – Sopron yakınlarında

Farklı bir ülkede yaşamanın insana kattığı en güzel şey farklı şeyler görmesi. Yukarıda ki kareyi bu farklılığı yaşamış olmasam alabileceğimi hiç sanmıyorum!

Macaristan genel anlamda fotoğrafçı dostu bir ülke, bünyesinde harika doğal ve tarihi ögeler barındırmakta. Bu ögelerin üstüne yılın her mevsimi gökyüzünden eksik olmayan bulut kümeleri eklendiğinde de yukarıda ki gibi karelerin fotoğraflanmaması için hiçbir neden kalmıyor “_” İnternette milyonlarca fotoğrafçilik sitesi varken benim burda fotografçılık teknikleri üzerine klavye sallamamın “_”  hiçbir önemi yok, amacım fotoğrafçılık sanatına ilgi duyanlara mekan göstermek.

Budapeşte

 

Tramvay yollarının bile canlı bir kompoziyon oluşturduğu başkent. Bir fotoğrafçının isteyip de alamadığı herşey burda! Tarihi mimari unsurlar, ibadethaneler, köprüler, hayvanat bahçesi, adalar, Tuna nehri, kale, anıtlar, vs… anlatmakla bitmez. Siz en iyisi bu http://www.budapest.com/city_guide/attractions.en.html siteye bir göz atın.

Gece fotoğrafçılığı çok eğlenceli, bu yüzden tripodunuzu getirmeyi unutmayın. Köprü üzeri çekimlerinizde araçlardan kaynaklanan salınımdan ötürü makinanızın VR – IS düğmesini off konumuna getirmeyi unutmayın “_”

Budapeşte Hayvanat Bahçesi

Ne İsviçre ne de Finlandiya hayvanat bahçeleriyle alt yapı & yemizlik & servis anlamında yarışabilir fakat konum itibarı ile Heroes Square meydanına çok yakın, inanın hayvan sevginiz insan sevginiz gibi bolsa uğramadan ayrılmayın derim.

 Budapeşte Vaci Utca (sokak)

 İstanbul’un vazgeçilmezleri dilencilere bu güzide sokakta rastlamamanız zor, hem de hep aynı kahve bardağıyla dilenirken! Aşırı turistlik bir mekan olduğundan her ürün ve hizmetin fiyatı haliyle daha yüksektir ama özellikle gece görülmeye değerdir. Bana hep İstiklal caddesini anımsattığından buraya özel bir sempatim vardır.

Bayların dikkat etmesi gereken bubi tuzağından bahsetmeden edemicem.  Siz yalnız ya da bir kaç arkadaşınızla yahu burası da ne güzel bir mekanmış derken yanınıza saatin kaç olduğunu sormak için gelen sarışın ya da kumral güzellere sakın ola ki aldanmayım. Muhabbet saatin kaç olduğu ile başlar, bize kahve ısmarlarmısınla devam eder… 2 kahvenin fiyatının 100 € olduğu bilgisi size hesap istedikten sonra geldiğinde içmek için soğuk su bulamayabilirsiniz “_” Hmm yok yaw 100 € da olsa öderim derseniz, bu paranın karşılığını alabileceğiz başka adresler mevcuttur bir zahmet google da araştırın. Bu bahsettiğim olay beni ziyarete gelen iki dostumun başına gelmiştir.

Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Saatte Nacar Hatunda Macar…

Niki Belucci – DJ – eski porno starı

Macar kızlarının çok güzel olması Türk kızlarının güzel oluşunu değiştiremeyeceği gerçeği tarzındaki saçma sapan bir girizgahla başlıyım istedim ama olmadı galiba “_”

Her neyse kimse alınmasın ama her Türk erkeğinin ve tercihlere saygım olduğundan bazı Türk kızlarının ölmeden uğramaları gereken bir memlekettir Macaristan. Bu yazımda Macar insanının güzelliklerinden değil ama kızlarının güzelliğinden bahsetmek istiyorum.

Gerçi son zamanların korkulu rüyası olan obezite buralara da uğramaya başladıysa da halen şikayet gerektirecek bir durum söz konusu değil. Macar hatunlarını üç kelimeyle anlatmak gerekirse; düzgün fizikli, ultra bakımlı ve narsist

Kendilerine o kadar güvenirler ki sokakta yürürken önlerindeki çukuru dahi göremezler, çünkü burunları yukarıda dolaşmayı pek severler. Bu kadar da acımasız olmamalı “_” Bu durum sizlerle tanışana dek sürer, yani bir birliktelik başladı mı düzgün fizik ve bakımlı olma özelliklerini korur, narsist içgüdülerini bir kenara atıverirler özgüvenlerini korumaya devam ederler. Özgüvenli olmanın çok da eleştrilecek bir yanı yok ayrıca.

İstanbul’daki cool tarzı ile kız tavlama buralarda hiç işe yaramaz, bütün gece etrafınızı kesip durursunuz ama büyük olasılıkla sabahı edip evinizin yolunu tutarsınız. Bizim kültürümüze gayet terstir fakat buralarda uzun uzun bakışma, süzme, işaret bekleme tarzındaki öncüler olmaksızın dan dun diye tanışmak çok doğaldır.  Barın en güzel hatunu dahi olsa hiç çekinmeden muhabbete başlarsınız, kesinlikle ters yapmazlar. Sadece ters yapmak değildir yapmadıkları, konuya genel bir listeyle cevap verecek olursam (bu bana özel bir genellemedir, illa ki istisnalar vardır);

* içki ısmarlamazlar (zaten soran da olmadı)

* beğenseler dahi gelip sohbeti başlatmazlar

* siz sormazsanız onlar telefonunuzu almazlar

* ilk hamleyi yapmazlar

* 3 kere buluşma kuralının detaylarına girmicem “_” merak eden baylara maille cevap veririm!

Kısacası zordurlar fakat herşeyiyle değer!

Haftanın hangi günü nerelere gidir konulu yazımda gece hayatına ayrıntılı bir şekilde değinmeye çalışıcam.

Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Sigaraya E-sigara ile Elveda

Siz hiç 17 yıldır yanından bir saniye bile ayırmadığı, onunla sevinip onunla üzüldüğü ve de en ironiği dost sandığı dostundan ilelebet ayrıldığı için sevindirik olan birisiyle karşılaştınız mı? Şimdi karşılaştınız işte…

Hiç planlamadan, ağrı sızı akıntı “_” yapmadan bu meretten Budapeştede nasıl kurtulduğumun hikayesidir bu. Öle sigaranın dört bin çeşit zararlı maddesinden, sağlık üzerindeki negatif etkilerinden falan bahsetmeye hiç niyetim yok! Neden mi? ben onu çok ama çok sevmiştim çünkü… Şimdi gaza gelip bi tane yakarmışım “_”

Bırakmamı sağlayan araçla (elektronik sigara) Polonya’ya yaptığım bir iş gezisi esnasında tanıştım. İlk bakışta pek albenisi olmayan, oldukça komik bir fikir gibi geldiyse de Budapeşte’ye döner dönmez internette fellek fellek elektronik sigara satan bir dükkan avına çıktım. Sonunda http://www.e-smoker.hu/ bu adrese gidip ürünleri teker teker deneme fırsatı buldum. Bunun üzerine basa basa söylememin nedenine daha sonraki yazılarımda değinirim ama özetle Macarların satış anlayışıyla alakalı.

Her e-sigaranın çalışma prosedürü aynı olsa da nüanslar satın alma kararınız üzerinde gayet etkili. Amaç e-sigarayı da normal siyarayı içinize çektiğiniz şekilde içebilmeniz fakat her e-sigara bunu karşılamıyor maalesef. Genellikle çok daha fazla nefes kuvvetine gereksinim duyuyor bazıları, aman satın almadan ürünü denemeyi atlamayın. Beş farklı çeşit denedikten sonra birinde karar kıldım, nikotin kartuşlarımı aldım (marlboro esanslı) ve o günden beridir normal sigarayı ağzıma bile sürmedim. O cuma gününü hayatımın en doğru kararını verdiğim cuması olarak hatırlıcam, ertesi günü cumartesini ise hatırlamak dahi istemiyorum. Ağrı, sızı, akıntı yoktu dediysem de o kadar basit bir prosedür diil 17 yıl günde birbuçuk paket içtikten sonra… Biraz sinirleriniz geriliyor, hiçbir şeye konsantre olamıyorsunuz;  BERBAT hisler yumağı!

Pazar günü ise sanki hiçbirşey olmamış gibi e-sigaranızdan keyif almaya başlıyorsunuz. Kahve içmek eskisi kadar zevkli hale geliyor!

Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Macaristan’da Elektronik Eşya nerden alınır?

Adreslerini paylaşıcağim sitelerle tanışmadan Electroworld, Mediamarkt, Saturn, E-digital tarzı zincirler tarafından bolca kazıklandığım gerçeğini kabul ediyorum. Zararın neresinden dönersek kardır atasözümüz bu durumda imdadıma yetişiyor “_” Ben ettim sizler etmetin…

http://www.arukereso.hu/

http://www.olcsobbat.hu/

Kereses arama butonunun yanına almaya karar verdiğiniz elektronik ürününün markasını ve kodunu yazıp enter’a basıyoruz. Karşınıza çıkan fiyat farklarından da anlaşıldığı gibi bazıları gerçekten de tok satıcı “_”

http://www.vatera.hu/

Yok benim işimi 2. elde görür diyorsanız vatera aradığınız doğru adres. Benim deneyimim olmadığından yorum yapamıcam ama herkes tarafında sıkça kullanıldığını biliyorum.

Fotoğraf  Makinası ve Lens

Hem makina hem de lensler oldukça pahalı bu memlekette. Eğer şöle sağlam bir yatırım yapacaksanız kesinlikle Macaristan’dan satın almanızı tavsiye etmem. Eee o zaman….?

Ben işimin gereği bütün Doğu Avrupa ülkelerini dolaştığımdan, araştırmamı yapmıştım ve dogru adresin Romanya olduğunu keşfetmiştim. Şansa bakın ki Bükreşte Tamronumu aldığım firma sahibi de Macaristandaki bu açığı fark etmiş olsa gerek, kendisi ayda bir Budapeşte’yi ziyaret ettiğinden söz etti. Kıssadan hisse sizlerde kendisi ile irtibata geçebilir, kar edebilirisiniz.

Digital Camera – Lucian Constantin- General Manager – abstraktro@yahoo.comhttp://www.abstrakt.ro/ – +40 74 458 00 51 Bende de selam söylemeyi unutmazsınız artık…

Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Budapeşte’de Türk Bakkalı

Belkide sadece benim gibi eletronik harici alışveriş yapmaktan nefret edenlere hitap edebilir fakat bu bilgilerin üç yıllık bir deneyim sonucu oluştuğunu göz önünde bulundurursak paylaşımımdan dolayı alkışı hakediyorumdur “_” Bu kapsamlı olayı (alış&veriş) tek bir paragraf yerine başlıklar altında toplamayı uygun buldum, alın burdan yakın bakalım….

Gıda

Türk Bakkalı (Török Elelmiszer Üzlet) 1082 Baross u. 109 Budapeşte

Hasan Şimşek Tel:06 30 412 13 20

Benim ilk aylarımda en çok zorlandığım nokta Macar mutfağının benim damak zevkime hiç ama hiç hitap edememesiydi. Hipermarketlerden içeriğini bilemeden sadece görüntüsüne aldanıp aldiğim ürünlerin maalesef son adresi çöp kutumdu “_”

Salatalık tursusunun tatlı olabileceğini nerden bilebilirdimki…

Adresini sizlerle paylaştığım bakkalın ürün yelpazesi tabii ki büyük perakendecilerle kıyaslanamayacak kadar dar, ama bulunmaz bir nimet. Dolmalık biberden ayşekadına, pastırmadan yoğurta, karışık turşudan mantıya, ayrandan kuru fasulyeye, lafı daha uzatmayayım yok yok yani. Hmm ekmek yok bu arada bır de beyaz peynirleri hikaye “_”

Tesco (24 saat açık)

Kasalarda bitmek tükenmek bilmeyen sıraları sizleri şaşırtmasın, Macarlar beklemeyi seven bir millet. Şu ana kadar uzun kuyruklardan dolayı hiç homurdanan, surat asan bir Macar’a rastlamadım “_”

Ben şahsen işime yakınlığından dolayı Budaörs Tesco’yu tercih ediyorum. Özellikle salam bölümü, enteresan ama beyaz peyniri (salam reyonunun uzantısı), hazır piliç çevirme ve marka kozmetik alışverişi (şampuan, vs…) için uğramanızı tavsiye ederim. Hmm bir de oraya kadar gitmişken midenize Türk mutfağı tadında birşeyler girsin istiyorsanız Yunan fast-food (Görög Etterem) lokantasında dolma – baklava – döner tarzı bişeyler yiyebilirsiniz.

Metro

Büyük alışveriş için tek geçerim. Aklıma ilk gelen uygun fiyatlı oluşu, şarap reyonunun büyüklüğü, baton ekmeği, meyve & sebzenin tazeliği ve nispeten Tesco’ya kıyasla kasada daha az beklenilmesi “_”

Türkiye’deki gibi Metro kartı gerekmekte.

Non-Stop Bakkallar

24 saat hizmet konsepti acil durumlar için gayet faydalı, evinize en yakın olanı keşfedin ve not edin derim.

1 Ocak – 15 Mart – 1 Mayıs – 20 Ağustos – 23 Ekim – 25&26 Aralık

İnlerin ve cinlerin top oynadığı günlerdir, aman dikkat! Önceden ekmeğinizi falan tedarik edin, benim gibi zafiyet geçirme tehlikesi atlatmayın “_”

Seyyar Manav

Budaörsi u. (Budapeşte den Budaörse giderken solda)

Öle taze domates, yaz meyveleri tarzı bişeyler almak isterseniz haftasonu da mekanını açan bir seyyar manavı tercih edebilirsiniz. Kışın hizmet verip vermediğine bakma fırsatım olmadı bu arada.

Sizlerin önerileriniz varsa ve bizlerle paylaşırsanız sevinirim.

 

Gönderen: serhantekin | 19/12/2009

Neden web günlüğü?

Nikon D90 – Tamron 70-200mm 2,8 – Balkondan

İşte tam böyle bir geceydi Budapeşte’ye üç yıl önce bir haftasonu taşındığımda.

Sene 2006 aylardan Eylül… İstanbul gibi dev bir şehirde geçen yıllardan sonra  nüfusu bir İstanbul bile etmeyen Macaristan’ın “_” başkenti Budapeşte’ye taşınmamın detaylarını burada paylaşmaya hiç niyetim yok. Bu günlüğü yazma motivasyonumun başlıca üç sebebi var;

1) Türkçe düşünme isteğim (işim ve özelimde İngilizce düşünüp & konuşmaktan Türkçe’yi özledim)

2) Benim gibi Macaristan kültürünü tanımak isteyenlere muhtemel faydamın dokunabileceği düşüncesi

3) İleride çocuklarıma bırakabileceğim çok farklı bir hediye “_”

Bu günlükte bol bol fotoğraflarıma yer vermeyi de düşünmüyor değilim hani…

Kategoriler